woensdag 29 augustus 2018

Amsterdamse Waterleidingduinen: Augustus

Begin augustus ging de zomer door waar deze in juli eindigde....heet.....
Ik ben in die eerste week een keer naar de Waterleidingduinen geweest, maar fotograferen bij dat harde zonlicht is het toch niet...De avonduren leverde wel een paar mooie plaatjes op.
Halverwege de maand werd het koeler en wisselvalliger, zelfs een bewolkte dag met wat gemiezer..maar wat een heerlijk licht om te fotograferen, dat had ik een tijdlang niet meer gehad.




Hier een selectie van de foto's die ik deze maand maakte, het viel weer niet mee om een keuze te maken en zo toch alle onderwerpen die er deze maand te zien zijn aan bod te laten komen.


Vlinders


Argusvlinder




Kleine parelmoervlinder



Libellen






Allemaal heidelibellen...... bloedrode,steenrode of bruinrode..





hongerige viervlek


en ook even gefilmd....slurp



Landschappen



 Het mooiste uitzicht over de AWD







De Zilk , de varens kleuren al bruin




Vossen


Zen vosje


Spelende jonge vosjes



tegenlicht



in het droge landschap


Onderonsje, wie heeft de grootste bek en is de baas...




De vos met de mooie ogen....


damherten


Groepje hertenmannen




Rusten.....




Lord of the Flies


andere beestjes....


Tijgerspin met prooi




sprinkhaan 1



sprinkhaan 2, beide een blauwvleugel sprinkhaan, ze komen in meerdere kleurvarianten voor.



Reiger in het riet



Puttertje op de distelpluizen, op zoek naar zaden.


Ik weet het , dit zijn weer erg veel foto's, maar ik kon niet kiezen. September is vaak een rustige maand in de Waterleidingduinen.  De vlinders en libellen zie je steeds minder, de hagedissen en boomkikkers gaan langzaamaan weer ondergronds, de geweien zijn geveegd ....... de natuur gaat langzaam over naar de herfst. Ik hoop daar iets van vast te kunnen leggen komende maand.

20 opmerkingen:

  1. Allemaal mooie foto's maar die vossenfoto's die doen het bij het best hoor, dat slapende vosje, geweldig en die silhouetten.....super!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gave binnenkomer, Ghita. Super, die houding van de vos in silhouet.
    Het slapende vosje (11) is trouwens ook een topper, maar al je vossenfoto's zijn bijzonder.
    Net als de juffer-etende libel. Mooi dat je dat hebt kunnen filmen.
    De hele serie is trouwens prachtig.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ghita,
    Wat zijn het weer mooie opnames van het gebied in de AWD.
    Je hebt die Libellen er ook mooi op staan zo ook dat filmpje, ik wist niet dat ze ook andere soorten op eten en dat heb je mooi vastgelegd.
    Ook de Vosjes heb je weer mooi vastgelegd en ook de Damherten en Putter alles is weer top.
    Groetjes Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ghita,
    Ik ben blij dat je niet kunt kiezen....zeker niks teveel foto's hoor! ( ik heb er ook een handje van..:-) Je silhouetfoto van het vosje is een prachtige binnenkomer en wat is het gebied, waar ik veel te weinig kom, toch mooi!! Prachtig hoe je de vlinders hebt gefotografeerd. En ik moest hardop lachen toen ik het filmpje zag van de schrokkende viervlek, wat geweldig dat je dat hebt kunnen maken, subliem! Al je vossenfoto's zijn jaloersmakend, zo gaaf! Maar ook de damherten! Wat waren er veel sprinkhaantjes hè, zeker door de warmte, maar je hebt ze er heel fraai op staan. Je reiger in het riet vind ik ook opvallend. Zo mooi natuurlijk. Het is weer een genietblogje, bedankt!
    groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ghita,
    Wat een puike serie laat je toch weer zien.
    Zo ontzettend mooi en lekker gevarieerd. Maar wat heb je die vosjes weer super gaaf te pakken.
    Heel bijzonder ook zo als silhouette tegen een prachtige lucht. Foto's 12, 14 en 15 vind ik echt super genomen. Complimenten hoor!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig blog weer Ghite.
    Stuk voor stuk pareltjes, of het nu de macro's zijn of de telelens foto's het zijn allemaal toppers.
    Enne die silhouette foto's stelen deze keer de show :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt erop dat jij aardig bij bent met bloggen, Ghita. De maand augustus is nog niet om en het blogje ligt al klaar!
    Fraaie serie weer, waarin de libellen mij het meest aanspreken. Het filmpje is top. Vercer springen de vosjes in silhouet en de reiger er bovenuit, wat mij betreft.
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ghita,
    Een lang blog? Nog niet eens 1 foto gemiddeld over 31 dagen, het valt best mee. Het lukt jou steeds weer om mooie platen van vossen te laten zien, ik ze zeker al een maand niet gezien. Ik heb er ook geen moeite voor gedaan. Het filmpje met de snackende viervlek is gaaf, dit soorten momenten zijn toch de krenten in de pap.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gaaf filmpje! Leuk dat je dat hebt gemaakt. Prachtige silhouetten van de vossen, erg mooi maar ook het vosje met de mooie ogen, zo lief. De Blauwe reiger is ook een superplaat!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er weer heel mooi uit en je hebt weer veel verschillende onderwerpen op een hele mooie manier vastgelegd. Het vosje met tegenlicht is voor mij nummer één; zo mooi en bijna kwetsbaar als het vosje daar zit, heerlijk ! De vos in het droge landschap en die met de mooie ogen , prachtig ! Groetjes Adria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful and exciting pictures of varied motifs.

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat zen vosje...wat een schatje, de tegenlichtopnames zijn ook mooi. Fraaie libelles en vlinders, je hebt weer een heleboel gezien, leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben maar weer gestopt met neer te zetten welke ik heel mooi vond want daar kwam nl geen einde aan. je openingsfoto is echt onwijs mooi en ook heel apart om te zien. Erg leuk om de vos zo een keer te fotograferen. De serie van de vossen zelf is echt super! Foto 15 vind ik geweldig!! Ook de andere foto's van de vosjes zijn zoals gewoonlijk ontzettend mooi.
    De kleine parelmoervlinder is ook al mooi op de foto gezet net als de libellen. het filmpje heb ik even op groot scherm bekeken en jeetje..... wat apart om zo te zien zeg!. De "geweitjes" zijn natuurlijk ook weer top net als je mooie heldere en scherpe sprinkhanen.
    Ik heb weer super zitten genieten. De AWD is en blijft ook een geweldig mooi gebied.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig overzicht Ghita met voor mij de vossen toch wel als absolute blikvangers, stuk voor stuk heel mooie opnamen. Ook gaaf trouwens het filmpje van de viervlek die een juffer opeet, wat gaat dat in een rap tempo,niet te geloven.
    Bijzonder ook de blauwvleugelsprinkhanen, mooie opnamen kon je daar van maken.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Ghita,
    Wat een gevarieerde serie. Geweldig mooi allemaal. Ook de landschappen er tussen even eens heel iets anders . Het was alleen maar genieten en zoals al eerder wordt gezegd een voorkeur is hier moeilijk te vinden . Meer dan geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Toch nog een mooie verzameling! Ik vind de vos-silhouet-foto's mooi en dat zenvosje is zoooo lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig Ghita, stuk voor stuk geslaagd je foto's.
    Enne de vossen,vind ik zooooooooo mooi !!!!!
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Ghita,
    Wat een prachtige serie laat je weer zien.
    De vossen zijn echt super om te zien, maar ook de andere foto's zijn prachtig hoor.
    De AWD is een super mooi gebied, een beetje ver van hier, dat is jammer.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik weer met de mooie natuur in het oosten van het land....daarom gaan wij daar regelmatig op vakantie, om toch ook ervan te kunnen genieten.

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita