zaterdag 21 december 2013

Vitamine AWD

Mijn blogje met foto's van de zonnige zaterdag 14 december



Wat is dat toch heerlijk.
onverwacht op een zaterdagmiddag (14 december) door de AWD struinen.
Ik genoot  van het mooie weer en alles wat ik tegenkam
tijdens de wandeling.
Hindes en jonge hertjes zag ik genoeg, maar de grote mannetjes spelen weer verstoppertje.
Terwijl het steeds meer opklaarde hoopte ik deze dag wel wintergasten te zien.
En dat lukte ook, wilde zwanen en grote zaagbekeenden, en ik kon ze nog prachtig fotograferen ook, je kan het in deze blog allemaal zien.
Ook zag ik brilduikers en dodaarzen in de verte maar de afstand was te groot voor een goede foto.
Kuifeendjes zie je het hele jaar door in de Waterleidingduinen, maar ze blijven leuk om te zien.

Toen ik deze mooie knobbelzwaan fotografeerde, had ik de wilde zwanen nog niet gevonden, maar ze zaten dicht in de buurt. Een knobbelzwaan is beslist ook een prachtige zwanensoort.
Aan het begin van de middag, toen het nog bewolkt was. Wat een prachtig paadje. Hoe zou dit eruit zien als er sneeuw ligt, of alles in de rijp zit?
Het was heel erg rustig, bijna geen mensen gezien deze dag. En dan kom ik zelf ook helemaal tot rust, opgaand in de omgeving en alles wat ik hoor en zie.
De pimpelmeesjes lieten zich weer goed zien.  Maar ze zijn supersnel. Dit is eens een andere pimpelmeesfoto, het meesje had ik al mooi zittend op de tak gefotografeerd en ineens rrrtttzzz, weg wasie, maar ik had het wegvliegmoment nog wel vast kunnen leggen.


Laat in de middag zag ik de oude moervos in het zonnetje.
Een vos in het warme licht van de laagstaande zon, dat leek me prachtig. Dit vosje knijpt altijd haar oogjes dicht, niet alleen als ze in het zonnetje kijkt.
De moervos genoot ook nog even van het zonnetje, dat vervolgens achter een wolk verdween. Jammer, het licht was even heel mooi.

Nog eentje van de moervos, ik moest de tijd goed in de gaten houden want het wordt zo donker, en voor het donker moet je uit het gebied zijn.

De zon was weg, maar een ander vosje liet zich nog even zien. Een vos met een heel andere uitstraling. Wat een felle oogjes.

En op weg naar de uitgang kwam ik deze mooie vos tegen, wat een volle staart en een dikke vacht heeft ze nu, zo anders als in de zomer. De vos lijkt zo wel twee keer zo dik. De zon was nu weg en het zou niet eens zo lang meer duren voordat het donker zou worden. Dat werd dus nog even stevig doorlopen op weg naar de uitgang. Ik was helemaal happy door wat deze middag mij had gebracht: wintergasten, een vos in mooi licht en vooral veel energie, de accu was weer opgeladen! Die AWD is voor mij echt een vitaminebommetje.

4 opmerkingen:

  1. Mooie foto!
    Wij wensen je Fijne Kerstdagen.
    RW & SK

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vorsichtig schleicht der Fuchs umher. Ein schönes Tier ... ein schönes Foto.

    Frohe Weihnachten und ein gesundes neues Jahr

    wünscht die Waldameise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou jij genoot die zaterdag van het mooie weer Ghita, nu kan ik genieten van je mooie foto's ervan.
    Vooral de vos hé, dat vind ik altijd zo mooi !!!!!!!!!!!
    Voor jullie ook fijne dagen en een gelukkig 2014.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ik geniet met jullie mee !!!
    Vrolijk ♪ ♫ • * ¨ * •. ¸ ¸ ¸ ¸ ✰. • * ¨ * • ♫ ♪ Kerstmis ♪ ♫ • * ¨ * •. ¸ ¸ ¸ ¸ ✰. • * ¨ * • ♫ ♪ Vrolijk ♪ ♫ • * ¨ * •. ¸ ¸ ¸ ¸ ✰. • * ¨ * • ♫ ♪ Kerst ☆ ☆ ☆ En ¸ ¸ ¸ ¸ ¸ ¸ ✰ een ¸ ¸ ✰ Gelukkig ♪ ♫ • * ¨ * •. ¸ ¸ ¸ ¸ ✰. • * ¨ * • ♫ ♪ ¸ ¸ ¸ ¸ ✰ Nieuwe Jaar
    gr,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita