donderdag 2 februari 2012

Vogelplas Starrevaart februari 2012

Ik had gelezen dat er Wulpen waren gezien bij Vogelplas Starrevaart (bij Leidschendam), dus ik ben in 1 week twee maar daarheen gefietst (23 en 28 januari). De eerste keer was het een redelijk zonnige dag met een straf windje. Helaas geen wulpen die dag, maar wel een brilduiker die best dichtbij de vogelhut kwam.
 

Heel veel kieviten, zaten luid kwebbelend op het eilandje....waar zouden ze het toch over hebben? Aan de kuifjes is te zien dat het hard waaide.
Behalve de kieviten en de brilduiker was er deze dag niet zoveel te zien.
Op een wat grijze maar bijna wind stille zaterdag (28JAN12) besloot ik weer te gaan, want ik wilde die wulpen toch wel graag zien.
Ik had geluk, ik zat nog geen vijf minuten in de hut toen er zo'n 16 wulpen neerstreken bij het eilandje. En dan gaat het even niet om de mooiste foto's, daarvoor was het net iets te grijs buiten....maar om een geweldig natuurmoment. Wat een mooie vogels en wat leuk om ze zo te zien.
De wulpen foeragerend tussen de kieviten en smienten.
 
Echtpaar slobeend kwam nog langszwemmen.
 
De andere verrassing van deze middag, een nonnetje (mannetje)
Ook hier geen topfoto, maar hoe vaak krijg je de kans om een nonnetje
te fotograferen?
Een kievit op een van de paaltjes, op de achtergrond (wazig) mevrouw smient.
 
Vogelplas Starrevaart, een mooi vogelrijk gebied waar afgelopen week ook kluten zijn gezien en de roerdomp. Kortom, ik wil er snel weer heen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita