donderdag 11 april 2019

Amsterdamse Waterleidingduinen: maart

We zitten alweer in april, maar ik had nog een serie foto's van de waterleidingduinen die ik in de tweede helft van de maand maart maakte.

Ik had een beetje pech, want iedere keer als ik vrij was en naar de duinen ging, was het wat mistig en grijs weer...... met heel af en toe een zonnig moment.



Na een mistige start, kwam het zonnetje erbij....de heren herten bekeken het van een afstandje.



Mooi spitsertje



En voor het haarmos pak ik toch even de macro voorzetlens erbij.



Ik vind het maar moeilijk hoor, die macrofotografie



Nog meer klein spul, knikmosjes



De mist was opgetrokken en de zon scheen uitbundig...



Maar dat duurde niet lang, vanuit zee kwam weer mist op zetten, en deze keer wat hardnekkiger dan de ochtend mist. 


Witte kwikstaart in de mist




En zo leek het ineens herfst



Vosje in de mist


Relaxed vosje


En sinds maanden zag ik eindelijk deze dame weer, een parmantig vosje...



De mist werd steeds dikker, het zicht was zeer beperkt geworden.



En dan krijg je dit soort beelden...





Een week later, weer een sombere dag, helaas was het te donker en de afstand te groot voor een mooie foto van het eekhoorntje, maar ik was al blij dat ik deze snelle rakker had.



Lente, het groen komt overal tevoorschijn.




Net zoals die kikkers....deze grote....



En dit kleine kikkertje (telelens)



Kleine kikker op een bedje van mos.



Hij kwam dichterbij en zo door de macrovoorzetlens lijkt hij enorm, maar dit kikkertje was nog geen 2 cm. Vervolgens maakte hij een sprong, bijna op mijn zonnekap.



Wat verderop trof ik een zwanenpaartje aan, die hadden de lente kriebels.


Een prachtig gezicht....


In love










En tenslotte een van de moervosjes, voor dit vosje en de andere moervossen is het een drukke tijd, de welpjes zijn geboren en krijgen steeds meer honger.......












Maart is altijd een rustige maand in de AWD, de wintergasten zijn vertrokken en langzaam komen de zomergasten terug, de tjiftjaf liet zich al horen, maar ik kreeg hem niet mooi op de foto met het sombere weer. In april hoop ik wat meer vogels te kunnen fotograferen, en de hagedisjes en boomkikkers komen ook weer boven de grond......er gaat een drukke maar leuke tijd aan komen, ik zal hopelijk veel uurtjes in de mooie AWD vertoeven.

15 opmerkingen:

  1. Het mag dan misig geweest zijn maar je kwam wel met geweldig mooie foto,s thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ghita,
    Ondanks het mistige weer heb je toch mooie foto's kunnen maken, leuk hoe je die kikker erop heb gezet.
    Het viooltje is ook mooi van kleur en de Zwanen die verliefd zijn, bij de Eekhoorn heb je ook geluk gehad om hem te kunnen fotograferen.
    En altijd wordt ik 'n klein beetje jaloers op jou Vossen foto, maar toch weer 'n mooie serie.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ghita,
    Prachtige beelden.
    Mooi die pareltjes in dat web. En wat heb je die vosjes weer fantastisch weten te fotograferen.
    Grappig die koppies van die kikkers en dan die zwanen, daarvan is die laatste een prachtig moment, erg mooi.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks het weer toch een heel mooi gevarieerde blog Ghita!
    Altijd veel leuks te zien daar..je hebt mooie foto's van de mosjes en ander klein spul..de foto van de vosjes zijn altijd top en de zwanen die de lente kriebels hebben zijn haast een kadootje...
    Heb er weer van genoten!! prachtige blog, complimenten

    Groet Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te zien was het zeker mistig. Aan de andere kant kan een beetje mist ook een sfeer geven voor de foto. In maart zijn we zelf ook nog even voor de vos gegaan. Wij hadden iets beter weer. Het vooraanzicht van het kikkertje is leuk en de eekhoorn is mooi meegenomen. Wij voelen ook weer de drang om binnenkort de vlinders daar weer te fotograferen. Nu eerst de blauwborst.

    Gr. Marianne en René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. All the ways of shooting your photos look very detailed objects.
    The object's focus looks beautiful.

    Greetings from Indonesia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ghita, die vosjes he, die blijven zo leuk. Ik spring al een gat in de lucht als ik er een op grote afstand zie. Die zijn niet gewend aan mensen zoals in de AWD. Mist geeft wel een mooi effect aan je foto's. Leuk om te zien dat de zwanen zich daar niet van de wijs lieten brengen en gewoon doorgingen met hun affectie naar elkaar te tonen. Al met al weer genoten van je mooie platen.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ghita,
    Je uitjes naar de AWD zijn ook altijd een succes! Ik hou wel van die mistfoto's, lekker sfeertje. De mistige hertjes, de landschappen en de kwik, het spinrag met druppels en die prachtige bomen. En knap fotowerk! De vosjes zijn weer fantastisch en natuurlijk ben je blij om sowieso een eekhoorn te zien, zou ik ook zijn!! De kikkers zijn cool!En de macro's vooral de tweede foto van het ruig haarmos vind ik prachtig! De zwanen, zo elegant en zo close samen....wat is het voorjaar toch mooi.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ghita,
    Mist en somber weer stellen dan wel hoge eisen aan je apparatuur, het levert wel vaak fraaie en sfeervolle platen op. Zo ook hier, voor de afwisseling kan het geen kwaad. Je kikkertjes zijn van een heel andere orde, maar wel erg leuk. Ook je macro's mogen er best zijn, hoor. Al vind je dat niet makkelijk (is het ook niet) de resultaten zijn fraai!
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het mag dan mistig zijn maar het heeft je mooie sfeerplaten gegeven.
    Je mag dan vinden dat macro's moeilijk zijn, maar ondertussen creëer je een droomplaat met (nog meer klein spul)
    En je kikkertjes, ik weet zeker dat als je er een een kusje geef dat het een prins wordt.
    Je zwanen, niet alleen dit paar is verliefd, ik ook maar dan op die foto.
    Vosjes, hertjes.....
    Zucht!!! zo mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Ghita,
    wel heel sfeervol, die mistige platen.
    Je kikkertje in 't groen is top. Sowieso knap wat jij kan met een macro-voorzetlens. Ik vind het prachtige beelden. En die zwanen met lentekriebels...zo mooi.
    Een heel fijn blog.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ghita,
    Als ik mijn platen van de maand maart in de AWD bekijk merk ik dat alleen het eind mij platen heeft opgeleverd waar ik tevreden mee ben. Het was er nogal rustig deze maand.
    Een eekhoorntje is echt een zeldzaamheid, het overkomt je daar helaas zelden dat je er een ziet, laat staan dat je er een kan fotograferen. Het eind van de maand ging prettig over in april en de lentebeelden kwamen daarna vanzelf. Jij bent er toch in geslaagd een leuk overzicht samen te stellen met mooie platen van kikkers, zwanen en een vos tot besluit.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi FGhita,
    ook dit is weer een blog naar mijn hart.
    Het weer was dan misschien niet zo geweldig maar je foto's zeggen wat anders ;-)
    Prachtig om de herten te zien en je vosje is natuurlijk helemaal je van het.
    De zwanen op foto 22 vind ik werkelijk fantastisch. Daarnaast ook andere vogeltjes en de mosjes in macro. Het duinviooltje geeft een mooie kleur en straalt helemaal.
    Geniet van je weekend.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Ghita,

    Het zicht mag dan beperkt geweest zijn, maar het levert je toch wat fraaie sfeerbeelden op, vooral nr. 14 vind ik heel fraai. Fijn laag standpunt en daardoor mooie voorgrondonscherpte bij het kikkertje. En wat een sierlijkheid bij de knobbelzwanen, het blijven schitterende gracieuze vogels. En over de vossen hoeven we het niet meer te hebben, die zijn van jou altijd prachtig, je specialiteit, je kent ze individueel.

    Grotjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hai Ghita,

    Misschien niet het mooiste weer, maar fotografisch gezien levert het mooie beelden op.
    De drie foto's van de vos in de mist zijn erg fraai. De beelden van de verliefde zwanen zijn prachtige sfeerbeelden. Toch niet iets dat je dagelijks ziet. Baltsende futen zie je in ieder geval vaker dan baltsende zwanen. Geen idee eigenlijk waarom dat zo is.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita