vrijdag 25 januari 2019

Dagje Blijdorp

Een tijdje terug zag ik de eerste foto's van de leeuwenwelpjes in diergaarde Blijdorp. Oh, die waren schattig...... Ik wilde deze ook wel eens zelf bekijken. Het duurde even voordat het kon, slecht weer, een Kerstvakantie, nog meer slecht weer....maar uiteindelijk kon ik op 18 januari gezellig met Wendy de kleine leeuwtjes bekijken....

Natuurlijk waren er ook andere dieren..



Een dampende ijsbeer




Brutale musjes





De schattige kleine panda





De altijd fotogenieke prairiehondjes.

Maar we kwamen voor de leeuwenwelpjes... 
Meerdere malen bezochten we het leeuwenverblijf, de leeuwen en de welpjes waren afwisselend binnen en buiten. Fotograferen was nog een hele uitdaging..


Moeder leeuw


Close up van het welpje, ze kwam heel dichtbij het raam....
Door het glas fotograferen was haast onmogelijk door de spiegelingen , dus meer dan deze twee foto's zat er niet in.

Ook buiten was het fotograferen een grote uitdaging....


Door een vuil raam tegen de zon in....



het gaas in de achtergrond...
Maar wat een koppie.....ze zien er zo schattig uit als ze klein zijn



Maar ze hebben al flinke grote poten met scherpe nagels



Mama, wil je met mij spelen?




Buiten waren de welpjes steeds apart van elkaar..
en ik wilde ze zo graag alle drie samen..




Dat lukte uiteindelijk aan het einde van de middag, toen het zonnetje bijna weg was...


Samen spelen...

Ik was lange tijd niet meer in Blijdorp geweest.  Het was genieten van de kleine leeuwtjes, en dan is het ook niet zo erg dat het fotografisch niet helemaal naar wens was De omstandigheden daar zijn gewoon lastig. Het was dus toch een geslaagde en vooral gezellige dag.

19 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze al weer groot geworden. Ik was er in december. Toen waren ze nog niet buiten. Leuke foto's heb je gemaakt. Ja om ze alle drie op één foto te krijgen valt inderdaad niet mee maar het is je goed gelukt!


    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijdorp, jeugdsentiment, want ik woonde er vlakbij en ging op tekenles in de diergaarde met school, de Mulo die naast de diergaarde lag. Ondanks de moeilijke omstandigheden van glas etc zijn de foto's prachtig geworden Ghita. Met veel plezier bekeken.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie!! Ondanks de omstandigheden! Het belangrijkste isdat we ze gezien hebben en genoten hebben en dat hebben we ���� groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ghita,
    Wat ontzettend leuk!! Prachtig al die verschillende dieren, zoals dat Panda beertje en die Prairiehondjes.
    Maar die leeuwtjes zijn natuurlijk helemaal te gek.
    Ik weet dat de situatie daar niet echt lekker is om ze goed te kunnen fotograferen. Maar jouw resultaten zijn toch heel erg mooi geworden. Ze zijn zo leuk die kleintjes, daar kun je toch uren naar kijken. Dikke complimenten hoor Ghita!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Chita wat zien ze er knuffelbaar uit wat leuk dat je toch nog spelend hebt kunnen fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ghita,
    Wat een mooie foto's heb je kunnen maken in Blijdorp.
    Echt heel schattig die jonge leeuwtjes, en ook nog gelukt met zijn allen bij elkaar.
    Het is altijd lastig fotograferen in een dierentuin als je geen hekken etc op de foto wil hebben.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Ghita,

    Meteen bij de eerste foto's van de ijsbeer begint het genieten al.
    Vooral die dampende ijsbeer.
    En die welpjes wat zijn ze lief hé.
    Wij zijn in December geweest en ze lijken nu alweer een stuk groter maar wel super schattig.

    Fotograferen in een dierentuin is een enorme uitdaging, met gaas en dik getint glas.
    Maar aan de andere kant is het ook altijd weer een heerlijke dag en leuke ervaring.

    Dus gewoon lekker genieten hier :-)

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Ghita,
    Schattig die 3 welpjes bij elkaar. Het gezegde blijft de aanhouder wint .Ook de panda vind ik erg leuk.
    Hele leuke serie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Ghita,

    Unknown ben ik tante Jacqueline hoe het komt weet ik niet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Ghita,
    gaaf om dat stel leeuwenwelpjes te zien; ik kan me voorstellen dat je daar graag naartoe wilde. Niet makkelijk fotograferen door glas en gaas, maar het is je toch goed gelukt.
    Foto 12 is een plaatje om bij weg te smelten.
    Je laat ons ook een leuk voorprogramma zien: sfeervolle beelden van de ijsbeer; het uitdagende koppie van de panda en een lief prairiehondje. Een heel mooi blog.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ghita,
    Ik dacht dat ik al gereageerd had. Maar dat krijg je als je een Post meerdere keren bekijkt...
    Zo mooi allemaal! Die prairiehondjes zijn idd zéér fotogeniek en die foto's vind ik ook schitterend. Maar moeder leeuw staat er ook parchtig op. De welpjes natuurlijk, daar ging je voor om van te smullen ( vooral foto 12, wat schattig) De kleine panda's zijn ook fotogeniek en heb je geweldig geplaat. Zo'n dagje Blijdorp is toch wel heel leuk!
    Groetjes en fijne zondag
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn ze leuk en wat lijken ze lief, wacht maar tot ze groter zijn ;-)))
    Pracht foto's van de welpjes Ghita
    Al zijn de andere natuurlijk ook mooi gefotografeerd.
    Maar de welpjes zijn toch vertederend.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Ghita
    mooie serie het is best leuk om eens in de dierentuin te fotograferen.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zeer geslaagde dag Ghita. Echt gave foto´s aan over gehouden! Natuurlijk heb je (jullie) ook genoten :)
    Groet, Geert
    stieltjeskanaal.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hele mooie foto's Ghita en bij de meeste is niet te zien dat je deze in een dierentuin hebt gemaakt. Jammer dat het bij e kleine welpjes de ramen vuil waren maar je hebt er toch wel een paar hele mooie opnames van kunnen maken.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Ghita,
    Het lastige van dierentuinen zijn vaak ruiten en afzettingen. Je moet er het beste van maken en dat heb je duidelijk gedaan. Ik snap dat je het mooier had willen hebben, de poses waren ernaar om dat te willen. Kleine leeuwtjes zijn hoe dan ook heel leuk om naar te kijken. Rode panda's doen het ook altijd goed, net als prairiehondjes. Ik ben er vorig jaar ook geweest maar het is er niet van gekomen om er beelden van op mijn blog te zetten. Misschien onverwacht, maar ik vind nr 12 het mooiste van deze serie.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ondanks de - naar jou zeggen - slechte omstandigheden heb je toch een aantal geslaagde foto's kunnen maken, hoor. En niet allee van de welpjes (toch al aardig groot, volgens mij). De prairiehondjes springen er wat mij betreft boven uit.
    Ik ben al een poosje niet meer in een dierentuin geweest, maar met een snel groter wordende kleindochter zal dat er binnenkort wel weer eens van komen.
    Groetjes, dick

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Ghita,

    Mooi dat je ook deze tak van natuurfotografie eens probeert. En het is, de omstandigheden in acht nemend, heel goed gelukt. Vooral het portret van het leeuwenwelpje vind ik prachtig. Op die vuile ramen kun je natuurlijk geen invloed uitoefenen, wat wel eens wil helpen om het grijszweem wat weg te krijgen als je door glas fotografeert, is het contrast flink opvoeren. Heel mooi ook de foto's van de kleine panda en de prairiehondjes.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hai Ghita,

    Prachtige platen van de prairiehondjes, maar de foto van het blog is toch de eerste foto van het welpje. Die close-up is juist heel mooi geworden doordat het raam vies is. Daardoor krijg je een onscherpte rond het koppie van het leeuwtje dat lastig na te maken is met een bewerkingsprogramma. Nu is het min of meer natuurlijke gedaan en dat zie je terug. Het koppie springt er daardoor helemaal uit. Super.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita