woensdag 5 oktober 2011

De schoonheid van de AWD oktober 2011

Ik heb voor deze blog even de titel gepikt van Hermans site omdat die zo allesomvattend is van wat je in de AWD tijdens een wandeling tegenkomt. Op wonesdag 5 oktober maakte ik een middag/avondwandeling met Henk en Cees . Wandel maar mee en blijf je verwonderen.....
Het steeds veranderende landschap, het kleurt langzaam van groen naar bruin.
De nieuwsgierige jonge vos die zo dichtbij komt dat je hem niet helemaal op de foto krijgt.

We negeerden hem even zodat ie verder ging en zijn eigen dingen ging doen, struinen...
in het bos...
Op ontdekking met een paddestoeltje....als je dit dan vanaf een afstandje bekijkt, is dat puur genieten.
Herfstkleuren, soms zo intens rood dat je het op grote afstand ziet.
Hertjes, wat is het AWD zonder herten....dat kun je je toch niet voorstellen.
Deze twee (hinde met jong hertje) liepen aan de rand van de bronstplek, op het burlen kwamen ze niet af, want dat was even niet te horen.
Een van de donkere damherten. Wat issie mooi en wat een prachtig gewei.
 
We moeten voor zonsondergang uit het gebied zijn, dus dit was de laatste foto van die wandeling. Prachtig. Bij het restaurant van het Pannenland drinken we nog wat en praten we na....Wat het AWD voor ons betekent.
Voor mij is het mijn rustpunt en mijn manier van ontspannen: De een gaat sporten of doet aan Yoga, de ander leest een boek of kijkt tv...voor mij is de combinatie van wandelen in de natuur en fotograferen de manier om de werkweek achter mij te laten, alles los te laten en de accu op te laden....en vooral te genieten en tot rust te komen!
 
Nu nog een paar foto's van een eerdere wandeling....
jong hertje vlakbij ingang Zandvoortselaan.
En zo kom je deze parende libellen tegen. Een wandeling in het AWD zit vol verrassingen.
Herfst.....spinnenwebben.....overal.
Een veertje dat in het water ligt en achter een stokje blijft hangen, de waterdruppels en de schittering van de zon op het veertje, wat mooi. 
Van fladderende vlinders wordt ik blij. De bonte zandoogjes lieten zich veelvuldig zien.
Soms moet je even zoeken, deze paddestoeltjes zijn piepklein (amethistzwammetjes?). Wat een mooie kleur.
 
Ik ga zeker nog eens een dagje naar het bos voor alleen maar paddestoelen, want ik heb tot nu toe nog niet echt mooie foto's ervan kunnen maken. Dus binnenkort hier....een paddestoelen blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita