zondag 6 september 2015

Polders Poelgeest zomer 2015

Een selectie van de foto's die ik in juli en augustus in de Poelgeest Polders heb gemaakt.
Kleine gansjes worden groot
(jonge grauwe gans)




Maar de brandgans liep begin juli nog met kleine gansjes 

En eindelijk waren daar ook de lepelaars, het hele voorjaar had ik ze nog niet gezien.


Toen ik deze foto maakte stonden de distels maar net in bloei, maar waren er nauwelijks vlinders te zien. In juli ben ik verder niet meer in de polders geweest en heb de bloei van de distels (en de vlinders) dus een beetje gemist

Jonge kievit

tureluur, ook een jonge vogel denk ik

jonge grutto's. De grutto's verzamelen zich alweer om zich op te vetten voordat ze aan de lange reis naar Afrika beginnen.

Helaas moest ik de foto recht tegen de zon in nemen, een kemphaan en daarvoor een grutto

Kleine plevier in het avondlicht

Jonge scholekster ( de poten zijn nog grijs-roze). Het gele in de spiegeling kwam door de voorbij rijdende trein.

Nogmaals de scholekster

Deze lepelaar was heel dichtbij aan hat fourageren

Lepelaar van dichtbij

Blauwe reiger aan de waterkant

even de veren uitschudden
En soms is daar een bijzondere soort in de polder

Voor de slobeend zwemt de grauwe franjepoot, ik werd erop gewezen door een van de vele fotografen die op een rij stonden om deze vogel te fotograferen. Een heel klein vogeltje, is goed te zien als je de slobeend erachter ziet.
In augustus zag ik nog jonge futen in de Hennepoelpolder, die veel belangstelling hadden voor meneer krakeend.

De putters zijn in augustus weer volop te zien in de polders, vaak met zijn alleen in de distelpluizen. Maar helaas kreeg ik ze daar niet op de foto. Deze mannetjesputter zat even op een boomtak, iets minder fotogeniek dan de distels, maar zo kreeg ik hem nog wel aardig in beeld.
September begon bar en boos wat het weer betreft, ik ben dus nog niet in de polders geweest. Na deze zomerblog zal er misschien nog wel een najaarsblogje inzitten, maar persoonlijk vind ik het voorjaar altijd het mooiste in de Poelgeest polders.

1 opmerking:

  1. Great series of shots of a wide variety of birds. Congratulations on a fine job.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita