vrijdag 13 februari 2015

Alweer winterpret in de AWD

Na de prachtige sneeuwdag, was ik een dag later alweer in de AWD (jaja, ik geef het toe, ik ben verlaafd aan dit gebied). Dit keer was het een afspraak die al gepland was. En we hadden geen betere dag kunnen treffen. Een echte gure winterdag, maar wel met een heerlijk zonnetje, waar je al de warmte van kon voelen. Met Annemarie liep ik deze keer vanuit ingang Pannenland richting infiltratiegebied. De beloofde zon liet zich nog niet zien, en de krooneenden zaten alweer ver weg.
Wie kijkt naar wie?
Door het riet heen maakte ik deze foto van de
nieuwsgierige hertjes. 


Niet veel later klaarde het fel op, de zon scheen over het rechte schusterkanaal waar wij deze mooie brilduikers tegenkwamen, voor het mannetje, daarachter twee vrouwtjes.

Op het groot Zwarteveld vonden we een grote groep damhertmannetjes, van verschillende leeftijden. Dit soort groepen waren een aantal jaar geleden op het Vinkenveld (dichtbij de ingangen Oase en Pannenland) maar nu heeft de groep herten een ander plekje gevonden om te grazen, gras genoeg.

Een jonge damhertman kijkt even op
En alweer vragen wij ons af, wie kijkt naar wie.

Echtpaar zaagbek moest tegen de stroom in zwemmen

En daar zagen we aan de rand van het Zwarteveld kanaal een wilde zwaan, zo te zien was ie net wakker.....
Even geeuwen......

even uitrekken, ja het zijn net mensen.

De andere drie zwanen lagen nog te relaxen in het zonnetje

Ze keken elkaar even aan en dachten.....wij blijven nog even liggen....

Waar zwaan nummer 1 klaar stond om het water in te gaan.

Wat verderop in het zwarteveldkanaar zagen we nog meer wilde zwanen, deze 4 zwommen net weg.

Kuifeendje wappert eventjes de vleugels los.

Ijs.....
Rond half 2 waren we weer terug bij de parkeerplaats, Annemarie bracht mij even weg naar het station waar ik de trein terug naar Leiden nam. Ik was na twee dagen door de duinen wandelen behoorlijk moe, maar wat heb ik genoten. Gelukkig had ik een heel weekend om bij te komen en de vele foto's uit te zoeken, waar deze blog en die van de winterpret een kleine selecties bevatten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita