zondag 30 november 2014

herfstkleuren

Afgelopen novembermaand ben ik op diverse locaties op zoek gegaan naar de mooie herfstkleuren.


Na de paddenstoelen mag in de herfst natuurlijk ook het kleurrijke blogje niet ontbreken. De hele maand november ben ik op verschillende plaatsen op zoek gegaan naar die mooie gouden, gele, rode en bruine tinten in het bos. Dat viel toch niet mee. Begin november was alles nog behoorlijk groen, toen zorgden de paddenstoelen ook voor veel afleding. En ineens na half november ging het hard, een kleurenpracht, en dan kun je niet op alle plaatsen tegelijk zijn en kies je een locatie om die mooie gouden tinten vast te leggen.

Op 2 november had ik met Loes 
afgesproken voor een dagje Leyduin / Woestduin, twee landgoederen aan de rand van Vogelenzang.
Het bos is nog groen, dus we besloten deze dag voor de paddenstoelen te gaan. 

Groen is nog de voornaamste kleur, met een klein beetje geel....

Landgoed Elswout, waar ik een week later, weer met Loes, wederom op zoek ging naar de herfstkleuren......en nog steeds was het nog erg groen.


Maar wel een heel mooi fotogeniek bruggetje, tja....voor de herfstkleuren zal ik toch een keer terug moeten komen hier, en dan hopen dat de blaadjes nog niet van de bomen gewaaid zijn.

Elswout is wel een prachtige locatie, die ik zeker op mijn lijstje zet om vaker te bezoeken ook in andere seizoenen. 

Het begint te kleuren......rood en geel.

En daar was dan die mooie zonnige novemberdag, 21 november, na een week lang grijs en somber weer, was het uiteindelijk op vrijdag prachtig en kleurden de beukenblaadjes mooi goudgeel.

De Beukenlaan in de Amsterdamse Waterleiding duinen op zijn mooist. En hier begon ik te twijfelen, het was tien uur in de morgen....zou ik terug gaan naar de uitgang en dan doorfietsen naar Elswout? Of toch lekker van het mooie weer en de zon genieten en een lange wandeling maken door de duinen. Ik koos voor het laatste, een prachtige wandeling door meer open terrein en ik heb eindelijk weer wat vitamine D (zon) kunnen opvangen. 

De Beukenlaan nog een keer, nu gefotografeerd in staand formaat.


En nog een beetje
creatief met blaadjes en beukenootdopjes.
Niet superscherp maar ik vond het wel
een aardig schilderachtig plaatje. 

November is bijna voorbij, de blaadjes zullen nu voornamelijk op de grond te vinden zijn, maar ik weet zeker dat ik volgend jaar Elswout weer ga bezoeken, en wellicht ook Leyduin....maar dan op het juiste moment, als de blaadjes goudgeel en bruin gekleurd zijn. Nu heb ik in de AWD van deze kleurenpracht kunnen genieten. Wat ik op die mooie novemberdag nog meer zag komt in een latere blog voorbij.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Ghita, prachtige herfst foto's heb je kunnen maken.
    Deze die je hier hebt geplaatst vind ik echt heel erg mooi.
    Ook de foto's met het bruggetje en de sloot zijn prachtig.
    Ik kon vorige week ook nog wat herfst foto's maken, we waren bij Amerongen, op de Amerongense berg, tjonge wat was het daar mooi.
    Ik wens je nog heel veel fotoplezier.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi herfstblog met prachtige kleuren / licht Ghita.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie en sfeervolle foto's Ghita.
    Ik vond ook niet echt van die mooie kleuren maar jij hebt werkelijk een aantal prachtige platen geschoten. geweldig om te zien en ook de standpunten waaruit je deze gefotografeerd hebt is ontzettend mooi om te zien. Mijn complimenten
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita