zaterdag 31 mei 2014

Polders Poelgeest, mei 2014

De maand mei is voorbij, tijd voor een terugblik op wat er deze maand in de Poelgeest Polders te zien was.
Deze scholekster liep over een klein dijkje, waardoor ik de foto zo kon nemen dat de achtergrond mooi wazig wordt.

De kieviten in de Poelgeest polders zijn totaal niet schuw, als je ze heel rustig benadert, kun je ze van zo'n 5 meter afstand bekijken en fotograferen, wel rustig bewegen, want bij een onverwachte of snelle beweging, gaan ze er toch nog vandoor.

Het blijft een mooie vogel en ik kan het niet laten hem steeds weer opnieuw op de foto te zetten.

De witte parkganzen hebben ook kleintjes, dit stel vond ik zo ontzettend leuk, wat zien ze er lief uit. De parkganzen zijn trouwens niet zo fel als hun collega's grauwe of Canadese gans. Ze lieten mij toe en zo kon ik goed deze kleintjes van korte afstand fotograferen.

Aan de wandel....

Zo schattig

En daar stond ineens een lepelaar op het wandelpad, heel voorzichting, laag bij de grond ben ik dichterbij gekropen, tot iets minder dan 10 meter.

Helaas was de zon heel erg fel, en was het lastig fotograferen, zo'n witte vogel. 

Later aan de andere kant van de veerpolder: Landing van de lepelaar.

En nog eentje van deze lepelaar

Geen bijzonder mooie foto maar wel een leuke waarneming: een rosse grutto.

Kleine karrekiet, het was even zoeken in het riet, maar ik vond hem, en dan lastig fotograferen tussen de stengels door.

Klein Canadees gansje

en een kievitpul, niet zo heel klein meer maar toch ook leuk om te zien dat de kieviten weer hebben gebroed in de Polders Poelgeest.
Wat er in juni allemaal te zien is in de polder, laat ik over een maandje zien........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita