vrijdag 4 april 2014

Midweek Zuid-Limburg

Ieder jaar gaan Jeroen en ik een midweekje naar Schin op Geul. Daar genieten we van de prachtige omgeving, al wandelend door het heuvelland. Daarnaast is er ook tijd om lekker rustig aan te doen, met een boek buiten in het zonnetje of even vlakbij het huisje fotograferen van alles wat daar te zien is. Het is moeilijk kiezen uit de vele foto's die wij gemaakt hebben, maar hier een selectie, zowel foto's die tijdens de wandelingen zijn gemaakt, als foto's die in de buurt van het bungelowpark zijn gemaakt.
 Het mooie Limburgse heuvellandschap, onderweg van Schin op Geul naar Gulpen.
 Koeien, nieuwsgierig en altijd leuk om te fotograferen.
Het blijft een uitdaging, landschapsfotografie.De stapelwolken werden steeds groter en dreigender......


Het laatste deel van de wandeling liepen we in de regen. De dag was stralend zonnig begonnen, maar de stapelwolken groeiden toch uit tot een regenbui. Op deze foto is het net weer wat droger en zie je een kleine regenboog tussen de heuvels.

 Terug in het huisje zien we nog steeds dreigende stapelwolken, maar meer dan die ene bui was het niet. Het werd daarna alleen maar mooier en zonniger.

Onze "huisbuizerd", deze witte buizerd vliegt al 10 jaar rond boven het dal waar wij vanuit ons huisje op kijken. Toen wij 10 jaar geleden voor het eerst in dit huisje waren viel ons deze lichte buizerd al op, en hij (of zij) is er nog steeds. Deze foto is trouwens door Jeroen gemaakt. Eenmaal in het huisje was ik regelmatig mijn camera kwijt.

Bosviooltjes in het bos op de Schaelsberg. hier stond het ook vol met bosanemoontjes. Die staan in een andere blog.

Kasteel Schaloen, nu eens vanaf de voorkant gefotografeerd.

Even spelen met de macrolens, achter het huisje stonden heel veel madeliefjes op het grasveld. Het duurde niet lang voordat ik daar met mijn camera gezellig tussen lag.

En als ik mijn camera weer eens kwijt was, zat Jeroen ermee de specht te fotograferen. Zowel meneer als mevrouw bonte specht kwamen regelmatig langs om van de vetbollen te snoepen. Twee jaar geleden kon ik ook heel veel van dit soort foto's maken, nu wacht ik gewoon tot de specht op een plek zit waar ik geen vetbol in beeld krijg. Tja ik wordt steeds kritischer.

In de boom bijvoorbeeld....

Een andere bezoeker bij ons huisje was dit schattige kleine muisje. Hij pelde de "helicoptertjes" af en at de zaadjes die erin zaten op.

De Gerendal wandeling maken we bij ieder bezoek, en in maart betekent dit.....lammetjes.

Op donderdagmiddag werd het echt lekker warm en ging ik even alleen op pad met de macrolens. Deze strontvlieg zit op de bloem van de sleedoorn bellen te blazen.

De eerste vlinders moet ik natuurlijk ook vastleggen, zoals deze gehavende kleine vos. ik zag ook een citroenvlinder en een oranjetipje, helaas waren die mij te snel af en heb ik die niet op de foto kunnen zetten.

De geelgors, ik hoorde hem al zingen en ben toen een stukje terug gelopen....ja hoor daar zat ie, hoog in een boom. hij bleef zitten en ik had mijn geelgors foto. Toch leuk, want in de Randstad komt dit vogeltje niet voor.

De gehakkelde aurelia, dit is ook een van de vroege vlinders. Langs de spoorlijn zag ik er meerdere fladderen, en vaak gingen ze even zitten om op te warmen.

 
Zonsondergagnen zijn ook altijd een verrassing. Een dag eerder was het 's avonds helemaal bewolkt geworden, maar deze avond had ik geluk en kon ik de zonsondergang vastleggen.

De zon gaat onder boven de heuvels van
Valkenburg. Links de Wilheminatoren.

Zo'n midweek gaat veel te snel weer om. Op vrijdag ochtend lieten we het Limburgse Heuvelland achter ons en keerden weer huiswaarts. Het waren weer een paar heerlijke dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita