zondag 2 juni 2013

Vogels in de poelgeest polders mei 2013

In de maand mei heb ik een paar keer de Polders Poelgeest bezocht. Er is altijd wel wat te zien. Hier een verzameling van vogels die ik deze maand kon fotograferen in de polder.

Deze foto is nog van eind april, toen ik eindelijk de eerste boerenzwaluwen zag. Er zitten er veel in de polder, net zoals de gierzwaluwtjes. Maar als ze vliegen (jagen), dan zijn ze zo supersnel. Ik heb ze nog niet vliegend op de foto gekregen.

Een gewone knobbelzwaan, ik vind het een beauty.

In mei zag ik ook de visdiefjes weer in de polder.


Visdiefje op de uitkijk.

De blauwe reiger komt niets tekort in de polders, behalve dikke kikkers, zit er ook volop vis in het water.

Een leuke waarneming: de bosruiter

En ook de tureluur blijft leuk.

Een nieuwe soort voor mij, die ik nog niet eerder heb gezien. De zomertaling (man achter, vrouwtje op de voorgrond). De wintertalingen waren in mei ook nog steeds aanwezig maar die had ik al eerder mooi op de foto gezet.

De kieviten zijn niet schuw, en deze liet zich zelfs portretteren. De kieviten hebben nu jongen, de eerste pullen heb ik al gezien.

De krakeend is vaak erg schuw, maar dit mannetje bleef gewoon zitten.

De kleine plevier, wat een geluk dat ik die zo mooi dichtbij kon fotograferen, een hele serie zodat er zelfs een eigen plevierenblog kwam

Geen geweldige foto maar wel een leuk plaatje, de rietgors bovenin de lisdodde

De rietzanger zong er vrolijk op los, helaas was de afstand wat te groot voor een mooie foto.

Schattig momentje, pa meerkoet voert zijn jong. In een volgende blog....meer kleintjes.

En als afsluiter deze twee lepelaars. Eindelijk waren ze er weer. Nadat ik ze eind maart had gezien, verdwenen ze om rond half mei weer terug te keren naar de Poelgeest Polders. Voor mij een van de redenen om er snel weer heen te gaan want de lepelaar is een van mijn favoriete vogelsoorten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita