donderdag 30 juni 2011

Lepelaarsplassen

Deel twee van ons dagje Oostvaardersplassen.
We gingen richting Almere om daar naar de Lepelaarsplassen te gaan. ER zou een ijsvogeltje zitten. Ja en dan weten wij wel waar we naar toe willen.....
De ijsvogel zat er. Wat waren wij blij dat we deze tip kregen, want we hadden bij het bezoekerscentrum van de Oostvaardersplassen te horen gekregen dat de Lepelaarsplassen niet veel soeps zijn.
Alle aanwezige takken werden uitgetest.
De dirigent. De aalscholver probeert aandacht te trekken van de fotografen en slooft zich uit. Tja, even was de blik op hem gericht, maar toen kwam dat kleine blauwe vogeltje terug.

Ook de zilverreiger vond het maar niets, schudde weemoedig zijn hoofd. Waarom kijken al die fotografen nou naar dat kleine blauwe ding, en niet naar mij.
Tja, dat kleine blauwe ding kan er ook niets aan  doen dat het een beetje zeldzaam  is, enzo ontzettend mooi.
Visje gevangen en snel naar een andere tak om het op te eten. Deze tak was echt vlak voor  de observatie  hut. Helaas wel wat tegenlicht, maar toch een mooi momentje, ijsvogel met vis. Die stond nog op mijn wensenlijstje.
En weer een ander takje. Hier oefent hij voor het wereldrecord paalzitten. Maar lang hield ie het niet vol, want er was vis  in het water en die moest gevangen worden. Omdat het zo snel ging, het in het water duiken, vis pakken en weer gaan zitten. Heb ik geen duik-foto's, Maar die kun je misschien wel terugvinden op de sites van  HenkGreetAstrid en Loes, dus neem ook daar eens een kijkje.
En ik maak met mijn Lumix gewoon mooie plaatjes van de paalzittende ijsvogel, in het zonnetje, wat wil je nog meer.
 
Het was een superdag. Henk, Loes, Greet en Astrid. Bedankt voor de gezelligheid.
Wat hebben we samen weer mooie foto-momenten beleefd en wat hadden we een leuke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita